Herhaalrecepten
HERHAALSERVICE
Voor uw chronische medicatie met een vast gebruik maken wij gebruik van automatische herhaalservice. U hoeft dit dus niet meer zelf te bestellen als u daar bericht van heeft gehad.
Uiterlijk een week voor u nieuwe medicatie nodig heeft, krijgt u een e-mail waarin staat dat uw medicatie klaar ligt in de apotheek, of in de uitgifteautomaat/kluisjes indien u hier gebruik van maakt.
Aanvragen van overige producten
In de herhaalservice worden alleen medicijnen opgenomen met een vast dagelijks gebruik.
Medicijnen die u wisselend of soms gebruikt, kunnen niet worden opgenomen in de herhaalservice. Wij weten immers niet wanneer dit medicijn op is.
Er zijn verschillende manieren om uw herhaalmedicatie aan te vragen:
- Via MijnGezondheid.net of via de MedGemak app.
- Door een uitgeknipt etiket van het medicijndoosje in te leveren. Zorg ervoor dat u het etiket volledig uitknipt en bundelt met elastiekje of paperclip.
- Via de medicijnbestellijn: Bel het algemene nummer (0113) 655275 en kies optie 2 in het telefoonmenu. Spreek duidelijk de volgende informatie in:
- uw naam en geboortedatum
- de naam van het medicijn en de sterkte/dosering
- het gebruik van het medicijn
Deze medicatie kunt u 5 werkdagen nadat u besteld heeft ophalen tussen 14.00 uur en 17.00 uur. Omdat u ruim vooraf bericht krijgt wanneer uw automatisch bestelde medicatie klaarligt, heeft u tijd na te kijken óf u zelf nog medicatie moet bestellen. U kunt dit dan handig tegelijk ophalen.
Herhaalrecepten in het weekend
Herhaalrecept aanvragen die u in het weekend doet worden op maandag verwerkt.